lonen bevriezen

L99 is van mening dat de overheid een voorbeeldfunctie heeft als het gaat om verantwoordelijk en prudent financieel beleid. Daarom zal L99 zich inzetten voor een bevriezing van loon, toeslagen en de partijdotatie (voor en na de hervorming van de partijfinanciering) voor politieke ambtsdragers, en dit van de premier tot schepen, als onderdeel van een breder plan om de begroting terug in evenwicht te brengen en de overheidsuitgaven te verminderen. L99 erkent dat politieke ambtsdragers hoge lonen en voordelen hebben die boven het gemiddelde liggen, en door de lonen toeslagen en partijfinancieringen te bevriezen, zal de overheid besparingen realiseren en laten zien dat zij zich inzetten voor het terugdringen van de overheidsschuld en het verminderen van het begrotingstekort. Een loonbevriezing van politieke ambtsdragers zal niet alleen bijdragen aan het terugbrengen van de begroting in evenwicht, maar ook aan het vergroten van het vertrouwen van de bevolking in de overheid als een verantwoordelijke en betrouwbare beheerder van de publieke middelen.